سعید شیرکوند (معاون برنامهریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری):
با اشاره به اینکه برای گسترش تاسیسات گردشگری کشور به استفاده از تجربه ها و منابع بین المللی نیاز داریم، تصریح کرد: سیاست کلی دولت یازدهم پرهیز از تصدی گری است، ما نه میخواهیم و نه میتوانیم اقدام به ایجاد تاسیسات گردشگری کنیم، بنابراین تشویق و حمایت سرمایهگذاران در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی برگزاری این همایش رو در رو کردن سرمایهگذاران صنعت گردشگری در ایران و سرمایهگذاران بینالمللی است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی در این همایش با توانمندی های بین المللی در حوزه گردشگری آشنا می شوند، یادآور شد: در جلسه عمومی اولین روز از همایش، سیاست های استراتژیک دولت از سوی عالی ترین مقامات کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشریح شد و عصر همان روز در پنل های تخصصی تمامی ابعاد ایجاد همکاری ها بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ۱۳۰ شرکت داخلی برای گفتگو و مذاکرات B2B با ۳۰ شرکت خارجی اعلام آمادگی کردند که این مذاکرات به شکل منظمی برگزار شد.