ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان | باشگاه استراتژیست‌های جوان

ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان

ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان

«….می‌خواهند برروی ذهن ملت ما و برروی رفتار ملت ما – جوان، نوجوان، حتی کودک– اثرگذاری کنند. این بازی‌های اینترنتی از جمله‌ی همین است؛ این اسباب‌بازی‌هایی که وارد کشور می‌شود از جمله‌ی همین است که من چقدر سر قضیه‌ی تولید اسباب‌بازی داخلىِ معنی‌دار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسؤولین این کار که، این کار را دنبال بکنند؛

… اسباب‌بازی رایج بچه‌های ما شده تفنگ. خب بابا! آمریکایی‌ها که پدرجد ما در این کارند، الان پشیمانند، درآن درمانده‌اند که چه‌کار کنند. ما بچه‌های خودمان را که اَلَکدولَک بازی می‌کردند که تحرک داشت و خوب بود، گرگم‌به هوا بازی می‌کردند که کار بسیار خوبی بود و ورزش بود و بازی و سرگرمی بود، یا این چیزی که خط کشی میکنند و لىِ‌لىِ میکنند –بازىِ بچه‌های ما این‌ها بود– آورده‌ایم نشانده‌ایم پای اینترنت، نه تحرک جسمی دارند، نه تحرک روحی دارند، و ذهنشان تسخیر شده به وسیله‌ی طرف مقابل. خب بیایید بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، همین بازی‌هایی که بنده حالا اسم آوردم و ده‌تا از این قبیل بازی [که] بین بچه‌های ما از قدیم معمول بوده را ترویج کنید؛ [این] یکی از کارها است، این‌ها را ترویج کنید.

ما همه‌اش نباید نگاه کنیم ببینیم که غربی‌ها از چه‌جور بازی‌هایی حمایت می‌کنند، ما هم از همان بازی حمایت بکنیم. خب حالا من نمی‌خواهم راجع به بعضی از این ورزش‌ها چیزی بگویم، اما خب ما خیلی کارهای خوب داریم که مال ما است؛ من [قبلا] گفتم، (۱) چوگان مال ما است، دیگران به اسم خودشان کردند؛ (۲) [خب] این را ترویج کنید؛ ورزش باستانی یک ورزش زیبا و هنری است، خب این را ترویج کنید؛ این‌ها را پیش ببرید و ترویج کنید که بچه‌ها [سراغ این‌ها] بروند. بچه‌های ما – نوه‌های بنده – اسم بازیکنان و ستاره‌های فوتبال دنیا را خیلی خوب بلدند، یکی یکی همین‌طور مکرر اسم این‌ها را می‌آورند؛ این طرفدار این است، آن طرفدار آن است، لباس نمی‌دانم فلان تیم فرنگی را این می‌پوشد، آن یکی لباس تیم دیگر را می‌پوشد، اما اسم مثلا فرض کنید که فلان دانشمند معاصر خودشان را نمی‌شناسند؛ اسم بیاوری نمی‌شناسند کیست؛ خب اینها بد است، این‌ها را ما بایستی واقعا کار بکنیم.

 من عرض می‌کنم ما در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را در اول ورود، حتی قبل از ورود باید بشناسیم. فرض کنید یک چیزی، یک فکری، یک روشی در دنیا دارد رایج می‌شود؛ پیدا است که این، اینجا خواهد آمد – خب دنیا دنیای ارتباطات است، دنیای اتصال و ارتباط است، نمی‌شود حصار کشید – قبل از آن‌که بیاید، به فکر باشید که برخورد حکیمانه با این چیست. معنای این همیشه این نیست که ما آن را رد کنیم؛ نه، گاهی یک پدیده‌ای است که ما آن را می‌توانیم قبول کنیم، گاهی پدیده‌ای است که می‌توانیم اصلاح کنیم، گاهی پدیده‌ای است که می‌توانیم یک ذیلی برایش تعریف کنیم که آن ذیل، مشکل آن را برطرف کند. دیر جنبیدن، دیر فهمیدن، دیر به فکر علاج افتادن، این اشکالات را دارد که بعد شما دچار مشکلاتی می‌شوید که نمی‌توانید با آن‌ها مواجه بشوید. پس من نمی‌گویم که فقط موضع دفاعی داشته باشیم – البته وقتی تهاجم هست، انسان باید دفاع کند؛ شکی نیست – توصیه‌ی من فقط موضع دفاعی نیست؛ اما موضع اثباتی، موضع تهاجمی، موضع حرکت صحیح باید داشته باشیم. به‌هرحال در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین کار، انفعال است؛ زشت‌ترین کار، انفعال است؛ خسارت‌بارترین کار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نباید ما را منفعل بکند؛ حداکثر این است که بگوییم خیلی خب، ما در مقابل این نمی‌توانیم یک حرکتی انجام بدهیم، اما منفعل هم نمی‌شویم. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد….»(*)

کارگروه رصد بازی‌ها در مرکز اشاعه ایمان، توجه شما را به ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان، جلب می‌نماید:

 

نام ائمه کفر (فارسی) نام ائمه کفر (انگلیسی) تصاویر سِمَت نام شرکت نماد شرکت تصویر دفتر مرکزی شرکت
آندرو ویلسون Andrew Wilson
آندرو ویلسون

آندرو ویلسون

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی الکترونیک آرتز

EA Games
ئی ای گیمز

ئی ای گیمز

الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز

کیت هالپر Keith Halper
کیت هالپر

کیت هالپر

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی کوما ریالتی گیمز Kuma Reality Games
کوما گیمز

کوما گیمز

 
ساتوشی ساکاموتو Satoshi Sakamoto
ساتوشی ساکاموتو

ساتوشی ساکاموتو

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی کونامی Konami
Corporation
کونامی

کونامی

کونامی

کونامی

یاوس گیلموت Yves Guillemot
یاوس گیلموت

یاوس گیلموت

مدیر عامل و بنیانگذار شرکت بازی‌سازی یوبی سافت انترتینمنت Ubisoft Entertainment
یوبی سافت

یوبی سافت

یوبی سافت

یوبی سافت

مایکل مورهایم Michael Morhaime
مایکل مورهایم

مایکل مورهایم

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی بلیزارد انترتینمنت Blizzard Entertainment
بلیزارد انترتینمنت

بلیزارد انترتینمنت

بلیزارد انترتینمنت

بلیزارد انترتینمنت

هاجیمه ساتومی Hajime Satomi
هاجیمه ساتومی

هاجیمه ساتومی

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی سگا Sega Games
سگا

سگا

سگا

سگا

یوسوک ماتسودا Yosuke Matsuda
یوسوک ماتسودا

یوسوک ماتسودا

رئیس کل و مدیرعامل شرکت بازی‌سازی اسکوئر انیکس Square Enix Holdings Co
اسکوئر انیکس

اسکوئر انیکس

اسکوئر انیکس

اسکوئر انیکس

تیم سوئینی Tim Sweeney
تیم سوئینی

تیم سوئینی

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی اِپیک Epic Games
اِپیک گیمز

اِپیک گیمز

اِپیک گیمز

اِپیک گیمز

تاتسومی کیمیشیما Tatsumi Kimishima
تاتسومی کیمیشیما

تاتسومی کیمیشیما

مدیر عامل شرکت بازی‌سازی نینتندو Nintendo Co
نینتندو

نینتندو

نینتندو

نینتندو

ولاتکو آندونوو Vlatko Andonov
ولاتکو آندونوو

ولاتکو آندونوو

رئیس شرکت بازی‌سازی بتزدا Bethesda Softworks
بتزدا

بتزدا

بتزدا

بتزدا

فیل اسپنسر Phil Spencer
فیل اسپنسر

فیل اسپنسر

رئیس استودیو مایکروسافت Microsoft Studios
 استودیو مایکروسافت

استودیو مایکروسافت

استودیو مایکروسافت

استودیو مایکروسافت

اندرو هاوس Andrew House
اندرو هاوس

اندرو هاوس

مدیر عامل بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی Sony Computer Entertainment
بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی

بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی

سرگرمی‌های کامپیوتری سونی

سرگرمی‌های کامپیوتری سونی

 

 

پی‌نوشت


۱- از جمله ۱۳۷۵/۱۰/۸.

۲- اشاره به ثبت ورزش چوگان در آذرماه سال جاری در کمیته‌ی میراث ناملموس سازمان یونسکو به نام کشور جمهوری آذربایجان.

*بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی.

 

منبع: مرکز اشاعه‌ی ایمان

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *